maandag 4 januari 2010

De blinde giraf.




Een opdracht voor muzische grondhouding leerde ons hoe we een fantasierijk verhaal konden maken. (Dit werd in groep gemaakt)

Eerst brachten we al de woorden die in ons opkwamen samen, zo bouwden we verder op elk woord dat men had. Als we bepaalde woorden hadden, maakten we daar een verhaal over, het was vooral belangrijk dat we ons fantasie lieten spreken. Het moest tenslotte een verhaal zijn voor kinderen met al dan niet een boodschap.

Ons verhaal gaat over een giraf dat verdrietig is, want ze is blind en ze kan niets zien. Daardoor heeft de giraf ook geen hobby en verveelt ze zich.
De giraf weet niet meer zo goed wat zij moet doen en besloot om op zoek te gaan naar een hobby. Ze ging op stap en tijdens haar tocht ontmoet ze heel wat andere dieren die allemaal een aparte hobby hadden. Bij elk dier mag ze de hobby eens uitproberen om te kijken of dat bij haar past. Maar telkens opnieuw lukt het haar niet omdat ze niet kan zien, maar de giraf blijft zoeken tot ze uiteindelijk haar hobby vind. Zo zie je maar dat iedereen iets kan!

Met dit verhaal wouden we vooral een boodschap meegeven aan de kinderen, dat ze geen kinderen mogen uitsluiten die een beetje anders zijn dan zij. Uiteindelijk kan iedereen iets en kunnen we van elkaar leren. Zo krijgen de kinderen ook een beter gevoel als ze zien dat ze ook iets kunnen, ook al gaat het niet altijd even goed.

Ik vond dit zeer leuk om te doen.
We hadden veel plezier tijdens het maken van dit verhaal, en tijdens het toneeltje keken de kinderen heel aandachtig naar wat er gebeurde.
Het was een fijne ervaring.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten